سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیای فناوری و اطلاعاتpolymer (شیمی.نانو.مکانیک.پلاستیک.لاستیک.)


عاشق آسمونی
عاشقان
لحظه های آبی
پرسه زن بیتوته های خیال
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
هو اللطیف

● بندیر ●
مهندسی پلیمر(کامپوزیت.الاستومر. پلاستیک.چسب ورزین و...)
بی عشق!!!
آخرین روز دنیا
مُهر بر لب زده
%% ***-%%-[عشاق((عکس.مطلب.شعرو...)) -%%***%%
کانون فرهنگی شهدا
یک کلمه حرف حساب
روانشناسی آیناز
داشگاه آزاد دزفول
.: شهر عشق :.
بانک اطلاعاتی خودرو
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
پتی آباد سینمای ایران
منطقه آزاد
رازهای موفقیت زندگی
نور
توشه آخرت
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
راه های و فواید و تاثیر و روحیه ... خدمتگذاری
ایـــــــران آزاد
پزشک انلاین
این نجوای شبانه من است
رویابین
* روان شناسی ** ** psychology *
حباب زندگی
ثانیه
دست نوشته
در تمام بن بستها راه آسمان باز است
مهندسی متالورژِی
دوزخیان زمین
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
mansour13
به دلتنگی هام دست نزن
حقوق و حقوقدانان
هامون و تفتان
قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی
کشکول
وبلاگ تخصصی مهندسی عمران
خبرهای داغ داغ
باران کوثری
عشق صورتی
دنیای بهانه
عشق طلاست
خانه اطلاعات
من هیچم
قدرت ابلیس
غلط غولوت
انجمن مهندسان ایرانی
just for milan & kaka
چالوس و نوشهر
نامه ی زرتشت
دنیای واقعی
تارنما
سامانتا
دختر و پسر ها وارد نشند اینجا مرکز عکس های جدید ودانلوده
محرما نه
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
ماهیان آکواریمی
قدرت شیطان
.... تفریح و سرگرمی ...
عد ل
راز و نیاز با خدا
عاشقان میگویند
جزیره ی دیجیتالی من
خلوت تنهایی
پرسش مهر 9
نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا
اس ام اس عاشقانه
طوبای طوی
قلم من توتم من است . . .
منتظران دل شکسته
محمدرضا جاودانی
روح .راه .ارامش
اهلبیت (ع)
::::: نـو ر و ز :::::
باور
در سایه سار وحدت
چشمای خیس من
جالبــــــــــات و ....
دنیای پلیمر
کسب در آمد از اینترنت
سخنان برگزیده دکتر شریعتی
شناسائی مولکول های شیمیائی
بانک اطلاعات نشریات کشور
استاد سخن پرداز
لینکستان
سایت تخصصی اطلاع رسانی بازیافت
صنعت خودرو
پلیمرهای نوری
انجمن های تخصصی مهندسی پزشکی
سایت تخصصی پلیمر
مهندسی صنایع پلیمر
فرشته ای در زمین
نجوا
مجلات دانش پلیمر
امام رضا
سکوت شب
برای آپلود مطلب اینجا را کلیک کنید
وبلاگ تخصصی گزارش کار های آزمایشگاه
پشت خطی
بانک اطلاعات نشریات کشور
کتابخانه عرفانی ما
فناوری
بهترین سایت دانلود رایگان
آگهی رایگان صنایع شیمیایی
امار لحظه به لحظه جهان
محاسبه وزن ایده ال
کتابخانه مجازی ایران
مرکز تقویم
عکس هایی از سرتاسر جهان
سایت اطلاعات پزشکی
موتور ترجمه گوگل
پایگاه اطلاع رسانی شغلی

اولین دانشنامه نرم افزار ایران
بانک مقالات روانشناسی
جدول
اپلود عکس
اوقات شرعی
ضرب المثل ها وحکایت ها
متن فینگیلیش بنویسید و به فارس
دانلود نرم افزار
سایت تخصصی نساجی
طراح سایت
مرجع اختصاصی کلمات اختصاری
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه مجازی ایران
این چیه؟
معماری

پربیننده‌ترین تصویر جهان را چه کسی عکاسی کرده است؟

 

همواره از سال‌ها پیش یعنی درست زمانی که ویندوز ایکس‌پی محبوب، در اکتبر سال 2001 برای اولین بار قلب رایانه‌های ما را تسخیر کرد، تصویر پشت صحنه یا همان والپیپر پیش‌فرض ویندوز که چمنزاری سبز با آسمانی آبی و چند تکه ابر را نشان می‌داد توجه ما را به خود جلب کرده است.

گران‌ترین و پربیننده‌ترین تصویر جهان را چه کسی عکاسی کرده است؟

چاک اوریر نام عکاس این تصویر است که پس از مدتی و هنگامی که از سوی مایکروسافت به عنوان تصویر زمینه ویندوز ایکس‌پی مورد استفاده قرار گرفت، عنوان پربیننده‌ترین تصویر جهان را به خود اختصاص داد. اما داستان این عکس روایتی جالب‌تر است.
اوریر در این خصوص می‌گوید که وی در سالی که این تصویر را عکسبرداری کرده هفته‌ای چند بار از این مسیر عبور می‌کرده است اما هنگامی که در ماه ژانویه و برای دیدن دوست‌دختر خود از این مسیر در حال عبور بوده با این منظره در منطقه سونوما در ناپا در ایالت کالیفرنیای شمالی روبرو شده است.


بسیاری از مردم وقتی منظره‌ای زیبا را می‌بینند تنها به تحسین آن می‌پردازند و عده‌ کمی وجود دارند که ایستاده و از این گونه مناظر عکسبرداری کنند اما عکاس سابق مجله نشنال جئوگرافیک با دیدن چمن‌های سبز و آسمان آبی و نور خورشید شفاف و تکه ابرهای موجود در آسمان آنقدر مدهوش شده بود که بلافاصله دوربین خود را به کار بیندازد.
با اینکه چندین سال از انتخاب این تصویر از سوی مهندسان مایکروسافت به عنوان تصویر زمینه پیش‌فرض ویندوز ایکس‌پی می‌گذرد ااما هنوز این عکاس 69 ساله بر محرمانه بودن مبلغ قرارداد منعقد شده میان او و مایکروسافت پایبند است و البته قیمت آن چندان هم مهم نیست چرا که هنوز گزارش‌ها این تصویر را گران‌قیمت‌ترین تصویر عکاسی شده در جهان می‌دانند.


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

ساخت سی دی های غیر قابل کپی

 

 

بله، محافظت از کپی. این تکنولوژی که با عنوان مدیریت حقوق دیجیتال (Digital Rights Management) یا DRM هم شناخته می شود، یک بخش لازم و ضروری اما اغلب افراطی دنیای دیجیتالی ما است.
به صورت تئوری، نرم افزار محافظت از کپی DVD یا CD ابزاری است که از تولید کنندگان محتوا در برابر فروش غیرقانونی محصولات شان محافظت می کند. در واقعیت، گاهی اوقات این یک تکنیک مزاحم است که باعث سردرگمی مشتریان می شود.
اما جدا از نظرات متناقض و متفاوت افراد مختلف، ممکن است برای تان جالب باشد که نرم افزارهای محافظت از کپی چگونه کار می کنند.
البته پاسخ به این سوال از دیسکی به دیسک دیگر کاملا متفاوت است، اما این برنامه ها را در چند دسته کلی می توان تقسیم بندی کرد.


قفل منطقه ای محافظت کپی

رسانه های نوری، به خصوص دیسک های DVD و Blu-Ray اغلب قفل های منطقه ای دارند. این بدان معنی است اگر دیسک های حاوی کد منطقه ای خاص درون پخش کننده دارای کد منطقه دیگری قرار گیرند، محتوای آنها پخش نخواهد شد.
البته انواعی از دستگاه های پخش کننده بدون کد هم وجود دارند. و در خصوص پخش کننده هایی مانند کامپیوترها، این امکان وجود دارد که شما کد منطقه ای دیسک نوری را تغییر دهید.
نرم افزارهای پخش کننده همچون PowerDVD هنگامی که با دیسک های دارای قفل منطقه ای روبرو می شوند، از شما درخواست می کنند که کد منطقه را تغییر دهید. پخش کننده هایی مانند VLC هم کلا قفل های منطقه ای را نادیده گرفته و دیسک را به راحتی پخش می کنند.
رمزنگاری دیسک

یکی از انواع محافظت کپی که به شکل غیرقابل باوری همه گیر شده است، محافظت محتوای دیسک با رمزنگاری آن توسط یکی از شیوه های کلید رمزنگاری است.
به صورت تئوری، رمزنگاری تنها می تواند با یک کلید معتبر برای رمزگشایی محتوا باز شده و دیده شود. اگر از کلید معتبر استفاده نشود، محتوا قابل پخش نخواهد بود و یا اینکه به سختی پخش خواهد شد. این شیوه همچنین جلوی کپی کردن یا رایت دیسک روی هارد دیسک یا دیگر ابزارها را خواهد گرفت.
البته رمزنگاری همچنان یک بازی درحال جریان است. کلیدهای مورد استفاده برای رمزگذاری می توانند توسط مهندسی معکوس شکسته شوند. با وجود اینکه تولید نرم افزارهای عبور از محافظت کپی در اغلب نقاط دنیا غیرقانونی است، اما برنامه های آشکارساز فراوانی را می توان به رایگان در اینترنت پیدا کرد.


کلیدهای ثبت نام و فعال سازی آنلاین محصول

محافظت از نرم افزارهای کامپیوتری، به دلیل ماهیت وجودی شان، در مقابل سرقت و کپی های غیر قانونی کاری مشکل و طاقت فرسا است. یک نرم افزار برای اینکه بتواند کار کند باید بر روی کامپیوتر نصب شود. وقتی هم که یک بار نصب شد، می تواند کپی شده یا تغییر یابد.
کلیدهای ثبت نام شیوه استانداردی برای محافظت از نرم افزار هستند. چه اینکه نرم افزار روی دیسک باشد یا دانلود شده باشد. اما برخی کدهای ثبت نام همچنین در برابر جعل و نفوذ، آسیب پذیرند.
کلیدها معمولا بر اساس الگوریتم هایی ساخته می شوند و این الگوریتم می تواند با مهندسی معکوس یا شیوه های دیگر مورد حمله قرار گیرد. این همان دلیلی است که برنامه های کد ساز یا key generator توانایی ساخت کلید های ثبت نام معتبر برای برنامه ها را دارند.
در نتیجه شرکت هایی از قبیل مایکروسافت به دنبال مهاجرت به شیوه های فعال سازی آنلاین محصولات شان هستند. برای مثال وقتی دیسک ویندوز سون مایکروسافت را می خرید، یک کلید فعال سازی درون جعبه قرار دارد.
این کلید توسط یک سرور آنلاین فعال خواهد شد که نه تنها اصالت کلیدتان را کنترل می کند، بلکه چک می کند که این کلید قبلا مورد استفاده قرار نگرفته باشد. اگر این کلید قبلا استفاده شده باشد، سرور سعی می کند تشخیص دهد که آیا کلید توسط خریدار اصلی استفاده شده است یا خیر.
این نوع فعال سازی همچنان مورد بحث است. در برخی از انواع آن، از قبیل آنچه که توسط یوبی سافت استفاده می شود، لازم است که در تمام طول مدت استفاده از برنامه کامپیوتر به اینترنت وصل باشد. یک روی این بحث و ستیز این است که بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که نباید برای استفاده از نرم افزارشان مجبور باشند که همیشه آنلاین باشند.
محافظت کپی با نصب درایور

یکی دیگر از شیوه های محافظت کپی که بیشتر مختص نرم افزارهای کامپیوتری است، محافظت کپی درایوری است که یک درایور جدید را به عنوان بخشی از مرحله نصب نرم افزار اصلی بر روی کامپیوتر نصب می کند.
مسئولیت این درایور اعتبار سنجی نرم افزار اصلی و همچنین محافظت از آن در برابر کپی برداری و تغییرات احتمالی برای اجرای آن بدون استفاده از دیسک نصب یا کلید فعال سازی است.
این شیوه محافظت از کپی برداری، همچنان مورد بحث و جدل است، زیرا گاهی اوقات درایور نصب شده ممکن است با کارکرد عادی برخی سیستم عامل ها دچار تداخل شده و ایجاد مشکل کند. کاربرانی که از این شیوه استفاده می کنند، گاهی با کاهش کارایی درایو نوری و حتی خرابی آن مواجه می شوند.
حتی این درایورها می توانند یک ریسک امنیتی باشند. در سال 2007 مایکروسافت یک رخنه امنیتی مرتبط با درایور شرکت SafeDisc را در ویندوز ایکس پی ترمیم کرد و آپدیت ویژه آن را عرضه نمود. درایور این شرکت می توانست همانند یک بدافزار عمل کرده و به اکانت ادمین سیستم دسترسی پیدا کند


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

15 میانبر مفید برای افزایش کارایی در ویندوز

اگر شما خود را یک کاربر حرفه ای یا حتی آماتور پی.سی بدانید، حتما ارزش میانبر های کیبرد در افزایش کارایی را درک می کنید. تقریبا اکثر کاربران، برای کار هایی مثل کپی و پیست کردن متن هایشان از کیبرد استفاده می کنند. یا وقتی وضع پایداری ویندوز وخیم می شود از میانبری مثل Ctrl + Alt + Delete استفاده می کنند. این ها میانبر های رایج و جا افتاده ای در میان کاربران هستند. اما یک بخش دیگر هم از میان بر ها هستند که در چند سال اخیر به ویندوز اضافه شده اند. اما متاسفانه بسیاری از کاربران از آن ها بی اطلاع هستند. بنابر این اگر می خواهید به طور مختصر و مفید با 15 میانبر عالی برای افزایش کارایی، آشنا شوید؛ در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

تکان دادن یک کلمه ای اشاره گر با هر حرکت:



مشغول تایپ هستید. نگاهی به صفحه مانیتور می اندازید و می بینید یک کلمه در وسط خط شما اشتباه تایپ شده. احتمال زیاد از کلید های جهت دار کیبرد برای رسیدن به آن کلمه و ویرایشش استفاده می کنید. اشاره گر با هر بار فشار دادن کلید های جهت دار، یک حرف به عقب یا جلو می رود. از این به بعد کلید Ctrl را هم درگیر کنید تا اشاره گر مجبور شود یک کلمه به جلو/عقب برود. به این ترتیب سرعت شما افزایش خواهد یافت.

 

انتخاب یک کلمه ای متون با هر حرکت:



گاهی وقتی مشغول تایپ هستید و متوجه اشتباه بودن چند کلمه می شوید، شیفت را می گیرید و با کلید های جهت دار ویندوز کلمه های غلط را انتخاب کرده، ویرایش می کنید. در این هنگام با هر بار زدن کلید های جهت دار، یک حرف انتخاب می شود. اما اگر دوباره به سراغ کلید Ctrl بروید، می توانید با هر بار زدن کلید، یک کلمه را انتخاب کنید.

 

حذف یک کلمه با هر حرکت:



کاملا طبیعی است که برای حذف کلمات از کلید Backspace استفاده کنید. اما این کلید هم حرف ها را پاک می کند. برای عملکرد سریع تر لازم است Ctrl را هم همراه بک اسپیس فشار دهید تا با هر بار فشار دادن این دکمه یک کلمه از متنتان پاک شود.

 

انتخاب تمام متن های خط فعلی:



برای این که بخواهید متن ها را در خط فعلیتان انتخاب کنید، راه درازی پیش رو ندارید! کافی است کلید شیفت را با دکمه Home یا End ترکیب کنید تا این عمل انجام شود. ضمنا یادتان باشد اگر کلید شیفت را با Home بگیرید، متون از اول خط تا جایی که اشاره گر در آن قرار دارد انتخاب می شوند. اما اگر از دکمه End استفاده کنید. متون از مکان اشاره گر تا انتهای خط انتخاب می گردند.

 

کوچک کردن تمامی پنجره ها:



می خواهید با یک حرکت تمام پنجره هایتان را مینیمایز (کوچک) کنید؟ از ترکیب کلید های ویندوز و M استفاده نمایید.

 

بین پنجره ها بچرخید:



اگر به هر دلیلی لازم شد بین پنجره های باز یا بسته گردشی داشته باشید، می توانید از ترکیب کلید های ویندوز و Tab استفاده کنید. در ویندوز 7 و ویستا، این کار در نمایی سه بعدی و لذت بخش انجام می پذیرد.

 

کامپیوتر را قفل کنید:



مطمئنا بازگشت به صفحه ی ورود پسورد و به عبارتی قفل کردن کامپیوتر، کاری است که با کیبرد، راحت تر و لذت بخش تر می شود. کلید ویندوز را با L ترکیب کنید و خلاص!

 

بالا آوردن تسک منیجر:



هنگامی که یک برنامه هنگ می کند یا از کنترل خارج می شود، تسک منیجر اهمیتی خارق العاده می یابد. گاهی اوقات تسک بار هم از کنترل خارج شده و راهی به جز Ctrl + Alt + Delete باقی نمی ماند. اما گاهی همین راه هم مسدود می شود. در این گونه وضعیت ها کلید های Ctrl + Shift + Esc در را برایتان باز می کنند و شما را به تسک منیجر می برند.

 

گرفتن اسکرین شات از پنجره فعال:



کلید Prt Scr (پرینت اسکرین) همیشه برای گرفتن اسکرین شات از صفحه محیا است. اما گاهی ما فقط نیاز داریم که از پنجره ی فعال اسکرین شات بگیریم. در این هنگام باید از چاشنی Alt استفاده کنیم. پس با ترکیب Alt + Prt Scr امکان اسکرین شات گرفتن از پنجره فعال محیا می شود.

 

تغییر نام یک فایل:



برای تغییر نام معمولا دو گزینه متداول وجود دارد. یکی کلیک راست و انتخاب Rename است. دیگری دو بار کلیک کردن با فاصله. اما یک راه دیگر هم وجود دارد و آن انتخاب فایل و فشردن کلید F2 است. این کار یک تغییر نام ساده نیست، بلکه فراتر از آن است! فرض کنید 5 فایل متنی دارید که می خواهید آن ها را با یک قالب خاص نام گذاری کنید. به طوری که همه ی آن ها دارای حرف Text باشند. کافی است فایل های مورد نظر را انتخاب کرده و F2 را فشار دهید. نام فایل ها به این صورت تغییر خواهد کرد: Text(1) – Text(2) – Text(3)

 

زوم کردن:



برای زوم کردن، از این به بعد به جای استفاده از ابزار ذره بین نرم افزار مربوطه و یا فشار دادن یک دکمه خاص، از ترکیب Ctrl و اسکرول موس استفاده نمایید. این کار در طیف گسترده ای از نرم افزار ها جواب می دهد و واقعا پر کاربرد است.

 

برگشتن به حالت زوم نرمال:



اگر از میانبری که در بالا ذکر شد، در مرورگرتان استفاده کنید؛ احتمالا در برگشتن به حالت نرمال کمی دچار مشکل خواهید شد. چرا که اولا شما حالت نرمال را گم می کنید، دوما مرورگرتان کمی کند عمل می کند. این مساله در باره بعضی از نرم افزار ها مانند مرورگرها هم صادق است. پس برای حل این مشکل کافی است کلید های Ctrl + 0 را بگیرید و به حالت نرمال بازگردید.

 

یک تب جدید درمرورگر باز کنید:



باز کردن یک تب جدید در مرورگر اصلا کار سختی نیست. چه با موس باشد؛ چه با کیبرد. اما به هر حال ممکن است بعضی ترجیح دهند برای این کار از میانبر کیبردی اش استفاده کنند. میانبری که عبارت است از Ctrl و T.


باز کردن تب های بسته شده:



شاید از بستن یک تب، احساس ندامت و پشیمانی کنید. در این مورد من شخصا استفاده از میانبر کیبردی را به هر روش دیگری ترجیه می دهم. پس Ctrl + Shift + T را فشار داده و خیال خودتان را راحت کنید.

 

فوکوس کردن روی جعبه ی جستجو / URL در مرورگر:



با ترکیب کلید های Ctrl + L می توانید به سرعت روی بخش جستجو یا بخش وارد کردن URL در مرورگرتان فوکوس کنید. این کار می تواند سرعت شما را تا حد زیادی هنگام جستجو افزایش دهد.


منبع : نارنجی


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
< src="http://fastwebcounter.com/secure.php?s=wondersclub.mihanblog.com/post/333">
در سیزدهم سپتامبر سال 1956 میلادی (22 شهریور 1335 ه.ش) شرکت آی.بی.ام اولین ابررایانه جهان مجهز به هارد دیسک درایو (HDD) را با نام 305 RAMAC راه‌اندازی کرد. وزن هارد دیسک 5 مگابایتی استفاده شده در این ابررایانه یک تن ذکر شده است.

نام راماک بر گرفته از (Random Access Method of Accounting and Control ) بود که به معنای روش دسترسی تصادفی حسابداری و کنترل است. طراحی این ابر رایانه بر اساس احساس نیاز به محاسبات همزمان و در لحظه در صنعت صورت گرفت و اولین راماک در صنعت اتومبیل ایالات متحده و در سال 1957 در بخش Mopar‌ (بخش قطعات موتور) شرکت کرایسلر بکار گرفته شد.


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

کتاب الکترونیکی Practical Database Programming with Visual C#.NET( برنامه نویسی بانک اطلاعاتی به صورت عملی با Visual C#.NET) یکی از بهترین کتاب ها eBook در زمینه برنامه نویسی عملی بانک اطلاعاتی در CSharp می باشد. یکی از خصوصیات بارز این کتاب الکترونیکی این است که به طور شفاف نکات قابل توجهی را در Visual C#.NET 2008 و همچنین بانک های اطلاعاتی نظیر Access ، SQL Server ، Oracle بیان می کند. بر خلاف اینکه در روش قدیمی از خطوط زیادی کد استفاده می شد نویسنده این ایبوک از ابزارهای طراحی و همچنین از ویزاردهای طراحی در Visual Studio و همچنین از متدهای real-time استفاده کرده است.
از جمله خصوصیات جالب این کتاب آموزشی این است که بیشتر از 60 مثال پروژه های برنامه نویسی بانک اطلاعاتی در محیط واقعی با استفاده تصاویر و توضیحات کاملا عمقی در آن وجود دارد که به خواننده در تفهیم بهتر تکنیک های کلیدی و تکنولوژی های برنامه نویسی سی شارپ در بحث برنامه نویسی بانک اطلاعاتی کمک می کند. در این کتاب که یک نمونه کامل در نوع خود می باشد با سه بانک اطلاعاتی Microsoft Access 2007 ، SQL Server 2005 SP2 و Oracle Database 10g XE Release 2 در طول مباحث خود استفاده کرده است. همچنین در این کتاب بحث و آنالیزی در مورد تکنیک جدید در بانک اطلاعاتی به نام LINQ که شامل LINQ به اشیاء، LINQ به LINQ، DataSet به LINQ، SQL به موجودیت ها و LINQ به XML و پیاده سازی آنها در پروژه های واقعی با تشریح خط به خط آورده شده است.

 

ویژگی های این منبع فوق العاده گرانبها eBook :

  • - تکنیکهای برنامه نویسی بانک اطلاعاتی پیشرفته و کاملا اساسی برای دانشجویان تازه کار و یا با تجربه و همچنین برای برنامه نویسان
  • - جزئیات مرحله به مرحله روی طراحی و ساخت یک بانک اطلاعاتی رابطه ای بصورت کاملا عملی
  • - تمرین و راه حل های مناسب در هر Chapter برای تقویت و بهبود یادگیری و تفهیم
  • - مناسب برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر، فارغ التحصیلان در تمام رشته های مهندسی، و مهندسین نرم افزار و همچنین محققان در رشته های دانشگاهی و صنعتی

دانلود (حجم 17 مگابایت) کلیک کنید


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

دانلود کتاب آموزشی PHP به زبان فارسی 

 

دانلود کتاب (حجم : 3.5 مگابایت) کلیک کنید

 

 


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

McGraw Hill یکی از معروفترین شرکتهای انتشاراتی در ضمینه کتابهای فناوری اطلاعات است.البته این شرکت تقریبا در هر ضمینه ای کتابهای روز دنیا را منتشر میکند.همانطور که میدانید زبان برنامه نویسی (++C) یکی از قویترین زبانهای برنامه نویسی شی گرا است.کتابی که هم اکنون در دسترس شماست نوشته Herb Schildts یکی از معروفترین برنامه نویسان دنیاست.این کتاب مناسب برنامه نویسانی است که زبان برنامه نویسی ++C را تا حدی آموخته اند و حالا میخواهند مهارت خود را افزایش دهند.این کتاب الکترونیکی در 7 فصل و در 529 صفحه ارائه شده است.در این کتاب نمونه کدهای ذکر شده موجود است و شما میتوانید آنها را کپی و در پروژه های خود از آن استفاده نمایید.

دانلود کتاب (حجم 4 مگابایت) کلیک کنید


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

افراد زیادی از خیلی تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است ، بی اطلاع هستند و در دنیای مجازی اینترنت ممکن است با اصطلاحات و مواردی روبرو شوند که آنها را دچار سردرگمی یا مشکل کند.
در ادامه به توضیح برخی از نکاتی می پردازیم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار رایانه و اینترنت هستید توصیه می کنیم این مطلب را با دقت بخوانید.

1- اول آدرس ایمیل www نمی گذارند: بسیاری از کاربران در اول آدرس ایمیل www می گذارند که این اشتباه است و باعث می شود ایمیل های ارسالی به مقصد نرسند!

2- اینترنت آن علامت e آبی رنگ نیست: آیکون e آبی رنگ علامت برنامه Internet Explorer، محصول شرکت Microsoft است. خود اینترنت یک شبکه است که برنامه یا آیکون خاصی ندارد.
Internet Explorer به شما کمک می کند از این شبکه برای دیدن سایت های مختلف استفاده کنید. درست مثل اینکه می توانید برنامه کانال های تلویزیون را با یک تلویزیون Panasonic یا با یک تلویزیون Sony یا با هر مارک دیگری ببینید…

برنامه های دیگری هم وجود دارند که کار آن e آبی را می کنند و حتی خیلی بهتر! مثل Safari، Chrome، Opera یا Firefox که می توانید از آنها استفاده کنید.

3- چت همان یاهو مسنجر نیست: چت کردن لازم نیست حتمآ با برنامه یاهو مسنجر انجام شود. یاهو یکی از شرکت هایی است که سرویس چت اینترنتی را ارائه می کند. با ICQ، MSN Messenger یا Gtalk و… هم می توانید چت کنید (البته با سایر کاربران همان سرویس).

4- هر کامپیوتری الزامآ ویندوز نیست: یک کامپیوتر را خاموش فرض کنید! حالا باید یک برنامه روی این کامپیوتر نصب شود تا این کامپیوتر بتواند روشن شود و ما از آن استفاده کنیم. به این برنامه ها می گوییم «سیستم عامل» یا «Operating System» یا OS.

یکی از معروف ترین این برنامه ها «ویندوز» نام دارد که نسخه های مختلفی هم ارائه داده است ، مثل ویندوز 98 یا ویندوز xp یا ویستا. ویندوز محصول شرکت Microsoft است.

حال نکته اینجا است، هیچ اجباری به استفاده از ویندوز نیست و ویندوز تنها انتخاب موجود نیست. بلکه این تصور غلط به خاطر سلطه مایکروسافت بر روی بازار به وجود آمده است. در اصل شرکت های مختلف و مشابهی وجود دارند که در این صنعت با مایکروسافت در رقابت هستند و خودشان «سیستم عامل» تولید می کنند. به عنوان مثال، شرکت Apple سیستم عامل Mac را دارد.

5- پسوند فایل ها مهم است: اول از همه، اصولا پسوند چیست؟ پسوند آن سه حرف آخر اسم هر فایل است که بسته به تنظیمات سیستم شما ممکن است آن را در کنار نام فایل ها نمایش بدهد یا ندهد.
پسوند به ویندوز و شما می گوید که این چه نوع فایلی است. به عنوان مثال یک فایل متنی که فقط حاوی نوشته است پسوندش txt. است.
عکس های واقعی مثل آنها که با دوربین عکاسی می گیرید عمومآ دارای پسوند jpg هستند.
عکس های کارتونی و کامپیوتری و غیر واقعی هم عمومآ gif یا png هستند.
فایل های فشرده شده عمومآ دارای پسوند zip یا rar هستند که آنها را باید با برنامه های مخصوص مثل Winzip یا WinRAR باز کنید.
فایل های اجرایی مثل فایل های برنامه های یا فایل های Setup بازی ها و… هم عمومآ دارای پسوند exe هستند.
آهنگ ها هم که مطمئنا خودتان می دانید، عمومآ mp3 یا wav هستند.

پسوند فایل ها اطلاعات زیادی به ما می دهند. مثلآ اگر کسی یک فایل به شما داد که پسوند آن exe. بود و گفت این عکس خودم است، دارد دروغ می گوید! احتمالآ به جای عکس ، یک برنامه اجرایی است و شاید یک برنامه مخرب مثل یک ویروس باشد.

6- دومین، دامین یا دامنه: اسم هر سایت (آدرسی که تایپ می کنید که واردش شوید) دامنه آن سایت است. مثلآ دامنه یاهو yahoo.com است. برای داشتن این نام ها باید نام مورد نظر آزاد باشد و مبلغی را سالیانه پرداخت کنید تا به نام شما ثبت شود.

توجه کنید که مثلآ در مثال یاهو، کل عبارت “Yahoo.com” دامنه است، نه فقط “Yahoo” در نتیجه “Yahoo.net” هم یک دامنه جدا است که می تواند متعلق به فرد دیگری باشد، همچنین “Yahoo.org” و… البته شرکت های بزرگ تمام دامنه های اسم شرکت شان را به نام خودشان با پسوندهای مختلف ثبت می کنند.

7- هاست یا هاستینگ: هاست، هاستینگ یا Host یعنی فضایی که فایل های یک سایت اینترنتی روی آن قرار می گیرد. هر چیزی که شما روی یک سایت می خوانید باید روی یک کامپیوتر واقعی در یک جایی از دنیا وجود داشته باشد. همین مطلب که الان شما می خوانید روی سرور سایت راهنمای وبلاگ نویسان در کشور کانادا است.

این فضا ها هم توسط شرکت ها فروخته می شوند. در نتیجه اگر می بینید می گویند «هاست 100 مگابایتی» یعنی به شما 100 مگابایت فضا می دهند که فایل های سایت تان را در آن نگهداری کنید.

8- چگونه سایت داشته باشیم ! برای داشتن یک سایت اینترنتی شما باید ابتدا یک دامنه ثبت شده و یک فضا را داشته باشید. توسط تنظیماتی دامنه به فضای شما متصل و قابلیت استفاده از آن را دارید ، بطوریکه با وارد کردن آدرس سایت و دامنه خود ، به آن فضا یا هاست در واقع مراجعه می کنید. برای نمایش محتویات سایت خود هم نیاز دارید صفحاتی طراحی شود و روی فضای سایت قرار گیرد یا آپلود شود تا بازدیدکنندگان ، صفحات سایت شما را ببینند.

< type="text/java">

ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
دانلود برنامه برای اجرای بازی های پلی استیشن روی کامپیوتر

              

 دانلود - با حجم 240کیلوبایت
 پسورد :
www.toolsweb.blogfa.com


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

 


برنامه نرم افزار فتو شینPhotoShine نرم افزار بسیار قدرتمند برای قرار دادن عکس ها در قالب های زیبا و جذاب بسته به هر موضوع و همچنین چندین قابلیت ریز و درشت دیگر طراحی شده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اگر بخواهیم حرفه ای صحبت کنیم باید PhotoShine نرم افزاری را برای ساخت کولاژ عکس معرفی کنیم. در واقع این نرم افزاری دارای قالب های بسیار زیبایی در زمینه های مختلفی نظیر دخترانه، کودک و نوازد، مجله، طبیعت، عاشقانه، فریم و تقویم و… می باشد. تمامی این قالب ها مجموعشان به ??? عدد می رسد. این

نرم افزار

بسیار آسان و ساده طراحی شده است و نیازی به انجام فرایندهای پیچیده نیست و فقط چند کلیک برای انتخاب و تنظیم عکس در قالب لازم است که حتما این کار را تمامی کاربران می توانند انجام دهند. امیدواریم با این نرم افزار عکس های خود را در قالب های زیبا قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

نرم افزار PhotoShine  در یک نگاه:
- پشتیبانی از فرمت های عکس معروف
- محیط گرافیکی بسیار زیبا و کاربرپسند
- دارای ? موضوع در قالب دخترانه،عشق،کودکانه،کارتون،طبیعت،فریم،تقویم و…
- مجهز به ??? قالب با موضوعات ذکر شده که ??? انتخاب را به کاربر می دهد
- سادگی در استفاده از نرم افزار
- ساخت عکس های زیبا با قالب فقط با چند کلیک
- جذاب تر کردن عکس ها و افزودن به زیبایی آنها
- بدون کاهش کیفیت عکس بعد از قرار دادن در قالب
- ذخیره عکس های ساخته شده با فرمت های عکس معمول
- سازگاری با ویندوز های مختلف از جمله ویندوز ?

ادامه مطلب »


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
   1   2   3   4   5      >